Zbiornik dwupłaszczowy na olej napędowy jest niezbędny wszędzie tam, gdzie kupowane oraz przechowywane są hurtowe ilości paliwa. Jest to wymóg, który ma zapewnić bezpieczeństwo ludziom, zwierzętom oraz środowisku naturalnemu. Co trzeba wiedzieć o zbiornikach dwupłaszczowych do paliwa?

Zbiorniki paliwowe dwupłaszczowe – co to jest?

Zbiorniki dwupłaszczowe do paliwa zbudowane są ze stali lub tworzywa sztucznego. Mają dwie warstwy. Ich charakterystyczną cechą jest to, że między warstwą zewnętrzną, a wewnętrzną jest niewielka przestrzeń.

Warto wiedzieć, że rurociąg, zawory, pompa, wąż oraz pistolet muszą zmieścić się w części zewnętrznej płaszcza. Dzięki temu zbiorniki dwupłaszczowe do paliwa są bezpieczne dla środowiska naturalnego. Paliwo nie przesiąka do gruntu. Nie wpływa na stan gleby i nie przenika do roślin oraz wód gruntowych.

Dla kogo będzie idealny zbiornik dwupłaszczowy na olej napędowy?

Zbiorniki paliwowe dwupłaszczowe są niezbędne w dużych gospodarstwach rolnych, które kupują oraz magazynują dużą ilość paliwa. Konieczne są również w firmach, które zajmują się transportem i logistyką. Duża flota pojazdów zasilanych olejem napędowym wymaga własnego zbiornika paliwowego. Dzięki temu utrzymanie samochodów w gotowości jest dużo łatwiejsze, jak i dużo tańsze. Zakup hurtowych ilości paliwa zawsze jest bardziej opłacalny niż tankowanie pojedynczych samochodów.

Zbiornik dwupłaszczowy na olej napędowy sprawdzi się również w firmach budowlanych, które dysponują dużą ilością własnych maszyn.

Warto wiedzieć, że zbiorniki paliwowe dwupłaszczowe występują w kilku dostępnych rozmiarach. 1300, 1500 oraz 1600 litrów przeznaczone jest dla firm mniejszych, których zapotrzebowanie na paliwo nie jest tak duże. Firmy, które kupują większą ilość paliwa mogą zaopatrzyć się w zbiorniki 2500, a nawet 5000 litrów.

Decydując się na zakup zbiornika koniecznie trzeba zwrócić uwagę na jakość jego wykonania. Musi to być sprzęt przede wszystkim bezpieczny w użytkowaniu. Wybierając zbiornik dwupłaszczowy na olej napędowy powinien być on wyposażony w certyfikat CE. Niezbędne jest również Badanie Budowy i Próby Ciśnieniowej. Jest to dokument wydawany przez Urząd Dozoru Technicznego. Konieczna jest również instrukcja obsługi, gdyż tankowanie zbiornika powinno być przeprowadzone z zachowaniem najwyższych środków ostrożności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here